divendres, 2 de gener del 2015

La guinda del pastel (La Sansi Viladecans – 5 km)

No sé si se trata de una locura, pero una semana después de la Mitja Marató de Vilanova, vuelvo a estar con dorsal puesto en la camiseta y en una nueva línea de salida.

¡Esto es un gran equipo!
Esta carrera no estaba en el calendario, pero era en Viladecans (pueblo de mi mujer) y había carreras infantiles. Así que le preguntamos a Ona si la quería hacer, y nos apuntamos los dos.

El día antes recogimos las camisetas y bolsas de obsequios (con un chupa-chups y un globo incluidos, ¡Jaja!), y nos quedamos a dormir en casa de los yayos. De esta manera, al día siguiente no tendríamos que madrugar mucho (la carrera comenzaba a las 11h).

Nos levantamos, almorzamos y vamos caminando (30’) hacia el Parque Vilamarina, donde está instalada la salida de esta carrera.

Hace frío, y nos esperamos al Sol. Cuando quedan unos 20’ para comenzar, me saco la ropa de abrigo y comienzo a calentar un poco. Hago unas vueltas a una zona de arena que hay, y vuelvo hacia la línea de salida.

Cuando llego es muy tarde, y ya es imposible ponerme con la liebre de 20’. Me pongo en un lado y acabo con la liebre de 25’.

La carrera comienza y sólo pisar la alfombra de salida y poner el Garmin (gracias Jordi por dejármelo) en marcha, tenemos que caminar. El inicio es un embudo, no hay manera de pasar y hago unos 400 metros a ritmo muy lento. 

Tampoco quiero hacer muchas “eses”, que después no me permitan apretar.

Cuando salimos de este tramo, la cosa se normaliza, pero continúo avanzando a muchos corredores.

Pasamos por el kilómetro 1, y tal como pensaba, ha estado muy lento (sobre 4’16”).

Cuando llevamos 1300 metros, volvemos a pasar por la línea de salida. No encuentro a mis fans. El paso por esta zona marca 5’36” (a una media de 4’18”).
¿Dónde esta Xavi? (Pista: El único con gorra roja)
Salimos de esta zona y cogemos el tramo de la carrera más ancho y recto. Aquí me encuentro fuerte y comienzo a poner un ritmo más rápido. Así, el kilómetro 2 lo hago a 3’53”.

Vamos hacia el kilómetro 3. El aire sopla de cara y veo que tampoco puedo aguantar este ritmo mucho más. Aflojo un poco y lo hago a 4’01”.

Una vez de vuelta, ya tenemos un grupito que vamos más o menos al mismo ritmo, y me propongo no dejarlo. La liebre de 20’ la llevo unos 700 metros por delante, pero será imposible cogerla.

Me encuentro bien, con fuerzas. Las Skechers GoRun 3 van solas, y las piernas y mi cuerpo se ven con fuerzas de hacer un último esfuerzo para intentar mejorar mi marca.

Así que vamos haciendo, y consigo pasar el kilómetro 4 a 3’59”.

Ya sólo queda un kilómetro. Las fuerzas cada vez van más justas, pero cada paso son unos metros menos, e intento no perder tiempo. Consigo llegar al último giro y ya veo la entrada. No sé qué tiempo llevo, pero hago un último esfuerzo y entro. El último kilómetro lo he hecho a 3’58”, y consigo acabar con un tiempo neto de 20’31”.

Entrada a meta
Lo he conseguido! Aún con el principio caótico, he bajado 18” mi Mejor Marca en 5 kilómetros. ¡Estoy muy contento!

¡Ha sido un año increíble! Lo comencé haciendo el Cinc Cims (que me dejó las piernas muy fuertes y con mucha motivación (quedé 2º de Los Martes, ¡Jaja!)). 

Después hice mi MMP en 10km en Gavà (mejorando 2’34” mi anterior tiempo).

 Después conseguí mejorar mi tiempo en Media Maratón dos veces (Barbastro y Vilanova), y tuve el honor de correr la Behobia con Pedro Nimo (además de los dos pares de zapatillas Skechers (GoRun3 y GoRun Ride 3) que me han ayudado en estas dos últimas marcas). Ha estado un año espectacular, y hoy la guinda del pastel, con la mejor marca en 5km. En un año he mejorado todos los tiempos de las distancias que he corrido. Será difícil poder hacer este hito el año que viene, pero se intentará. Y si no puede ser, entonces disfrutaré corriendo con mis amigos de Los Martes, con las nuevas amistades (cuando volvamos a coincidir) y con los que pueda ir conociendo durante el año.

¡Orgullo de padre!
Una vez recuperado, me voy a buscar a mis fans. Están en las gradas que hay la lado de la entrada.

Ahora toca preparar a Ona, para que haga su carrera (400m).

Nos esperamos hasta las 11:55h.

Cuando llega la hora, nos hacemos la foto de rigor, y marchamos hacia la salida. Estamos esperando, y unos metros por delante tenemos a Carles Castillejo con su hija (este deporte tiene cosas que no se pueden ver en otros. Todo un campeón como él, gozando de este momento. No hay mejor regalo).

Salimos y allí van todos los peques que con sus caras de felicidad van haciendo la vuelta al circuito de 400m. Ona va mirando hacia todos los lados, gozando de la experiencia. Vamos haciendo, pero con el frío que hace y que la vuelta es un poco grande, Ona se va cansando un poco, y hacemos un trozo caminando. Pero poco rato, porque ya llegamos y al hacer el último giro ya vemos a la Mama, la yaya Conchi, el yayo Paco y el tío Jorge. Ella los ve y comienza a saludarlos. Se lo está pasando muy bien, y yo más.

Continuamos unos metros y llegamos. ¡Muy bien! Una nueva carrera finalizada para Ona.
¡Esto es felicidad!
Cogemos su bebida y marchamos a buscar a nuestros fans, para que nos feliciten.

¡Ha estado una buena mañana de domingo!

Ahora a descansar hasta el año que viene. A salir durante las vacaciones de Navidad con mis compañeros, para disfrutar de este deporte. Y buscar nuevos retos, nuevas carreras.

¡Feliz Navidad, Felices Fiestas y Feliz Año Nuevo a todos!

La cirereta del pastís (La Sansi Viladecans – 5 km)

No sé si es tracta d’una bogeria, però una setmana després de la Mitja Marató de Vilanova, torno a estar amb pitrall posat a la samarreta i en una nova línia de sortida.

Això és un gran equip!!
Aquesta cursa no estava en el calendari, però era a Viladecans (poble de la meva dona) i hi havia curses infantils. Així que li vam preguntar a l’Ona si la volia fer, i ens vam apuntar tots dos.

El dia abans recollim les samarretes, bosses d’obsequis (amb un Chupa-chups i un globus, jaja!!), i ens quedem a dormir a casa dels iaios. D’aquesta manera, al dia següent no caldrà matinar molt (la cursa comença a les 11h).


Ens aixequem, esmorzem i anem caminant (30’) cap al Parc Vilamarina, on hi ha instal·lada la sortida d’aquesta cursa.

Fa fred, i ens esperem al solet. Quan queden uns 20’ per començar, em trec la roba d’abric i començo a escalfar una mica. Faig unes voltes a una zona de sorra que hi ha, i torno cap a la línia de sortida.

Quan arribo és massa tard, i ja és impossible posar-me amb la llebre de 20’. Em fico a un costat i acabo al costat de la llebre de 25’.

La cursa comença i només trepitjar la catifa de sortida i posar el Garmin (gràcies al Jordi per deixar-m’ho) en marxa, tenim que caminar. L’inici és un embut, no hi ha manera de passar i faig uns 400 metres a un ritme molt lent.

Tampoc vull fer masses ziga-zagues, que després no em permeti apretar.

Quan sortim d’aquest tram, la cosa es normalitza, però continuo avançant a molts corredors.

Passem pel kilòmetre 1, i tal com em pensava, ha estat massa lent (sobre 4’16”).

Quan portem 1300 metres, tornem a passar per la línia de sortida. No trobo a les meves fans. El pas per aquesta zona marca 5’36” (a una mitja de 4’18”).

On està Xavi? (Pista: únic amb gorra vermella)
Sortim d’aquesta zona i agafem el tram de la cursa més ample i recte. Aquí em trobo fort i començo a posar un ritme més ràpid. Així, el kilòmetre 2 el faig a 3’53”.

Anant cap al kilòmetre 3. L’aire bufa de cara i veig que tampoc puc aguantar aquest ritme molt més. Afluixo una mica i el faig a 4’01”.

Un cop de tornada, ja tenim un grupet que anem més o menys al mateix ritme, i em proposo no deixar-los massa lluny. La llebre de 20’ la porto uns 700 metres més endavant, però serà impossible agafar-la.

Em trobo bé, amb forces. Les Skechers GoRun 3 van soles, i les cames i el meu cos es veuen amb forces de fer un últim esforç per intentar millorar la meva marca.

Així que anem fent, i aconsegueixo passar el kilòmetre 4 a 3’59”.

Ja només queda un kilòmetre. Les forces cada cop van més justetes, però cada passa és uns metres menys, i intento no perdre temps. Aconsegueixo arribar a l’últim gir i ja veig l’entrada. No sé quin temps porto, però faig un últim esforç i entro a meta. L’últim kilòmetre l’he fet a 3’58”, i aconsegueixo acabar amb un temps net de 20’31”.

Entrada a meta
Ho he aconseguit! Tot i el principi he baixat 18” la Meva Millor Marca en 5 kilòmetres. Estic molt content!!

Ha estat un any increïble! El vaig començar fent el Cinc Cims (que em van deixar les cames molt fortes i amb molta motivació (vaig quedar 2n de Los Martes, jaja!)). Després vaig fer la MMP a 10km a Gavà (millorant 2’34” el meu anterior temps), vaig millorar el meu temps de Mitja Marató dos vegades (Barbastro i Vilanova) i vaig tenir l’honor de córrer la Behobia amb Pedro Nimo (a més a més, dels dos parells de sabatilles Skechers (GoRun3 i GoRun Ride 3) que m’han ajudat en aquestes dues últimes marques). Ha estat un any espectacular, i avui la cirereta del pastís, amb la millor marca en 5 km. En un any he millorat tots els temps de les distàncies que he fet. Serà difícil poder fer aquesta fita l’any vinent, però s’intentarà. I si no es pot, llavors gaudirem corrent amb els amics de Los Martes, les noves amistats (allà on tornem a coincidir) i els que pugui conèixer durant l’any.

Un cop recuperat, em vaig a buscar a les meves fans. Estan a les grades que hi ha al costat de l’entrada.

Ara toca preparar a l’Ona per que faci la seva cursa (400m).

Ens esperem fins a les 11:55h.
Orgull de pare!!

Quan arriba l’hora ens fem la foto de rigor, i marxem cap a la sortida. Estem esperant, i uns metres més endavant tenim al Carles Castillejo amb la seva filla (aquest esport té coses que no es poden veure en altres. Tot un campió com ell, gaudint d’aquest moment. No hi ha millor regal).

Sortim i allà va tota la colla de petits i petites que amb les seves cares de felicitat van fent la volta al circuit de 400m. L’Ona va mirant cap a tots els costats, gaudint de l’experiència. Anem fent, però amb el fred que fa i que la volta és una mica gran, l’Ona es va cansant una mica, i fem un tros caminant. Però poca estona, perquè ja arribem i al fer l’últim gir ja veiem a la Mama, la iaia Conchi, el iaio Paco i el tiet Jorge. Ella els veu i comença a saludar-los. S’ho està passant pipa, i jo molt més.

Continuem uns metres i arribem. Molt bé!! Una nova cursa finalitzada per l’Ona.
Això és felicitat!!
Agafa la seva beguda i marxem a trobar als fans, perquè ens felicitin.

Ha estat un bon matí de diumenge!

Ara a descansar fins l’any vinent. A sortir durant les vacances de Nadal amb els companys, per gaudir d’aquest esport. I buscar nous reptes, noves curses.


Bon Nadal, Bones Festes i Feliç Any Nou a tots!