dimecres, 28 d’octubre del 2015

Mitja de l’Anoia (Igualada)

Una vez decidido a hacer el Maratón de Castellón, me puse a buscar una Media donde poder ver cómo mis piernas iban cogiendo la forma y asimilaban la carga de kilómetros.

Después de buscar (y mucho) y analizar los diferentes pros y contras de todas las posibles ofertas (pocas), escogí la Mitja de l’Anoia.

En principio era un reto en solitario. Jordi estaba de medio “vacaciones” (después de los 10km de Sant Andreu), Sandra estudiando, Sergio haciendo el golfo (no lo sé seguro, pero seguro que sí, ¡jaja!) y Fede de fin de semana con la familia. Pero finalmente conseguí que un compañero de corredors.cat, JRDi69 (Jordi), se animara y la hiciéramos juntos. Intercambiamos números de teléfono y quedamos en Igualada el sábado por la tarde.

En principio todo era diferente. Era una carrera de tarde (cosa que no me preocupaba mucho, porque era a la misma hora que entrenamos los martes), en un recorrido nuevo (no lo había hecho nunca), y con nueva compañía.

A las 17h salimos de casa de mis padres (después de comer un buen plato de macarrones), y en media hora ya estábamos en Igualada. Todo muy bien. Señalización desde la salida de la autovía, y un amplio parking al lado del Estadio Atlético (cerca de la salida y llegada).

Esther, Ona y yo cogemos las cosas y marchamos a recoger el dorsal y camiseta. Hemos llegado muy pronto, y nos ha dado tiempo a ver a Marta (compañera del trabajo de mi mujer) como ganaba la marcha de 5 kilómetros.

Hacemos tiempo, hasta que a las 18:15 decido irme a cambiar. Iba cambiado de casa de mis padres, pero todo me hacia pensar que haría más frío y con la ropa que llevaba pasaría mucha calor.

Cambio de ropa, crema calentadora (me levanté con las piernas muy cargadas) y listo para comenzar la aventura.

Voy hacia la zona donde han instalado un inflable para los niños, donde Ona se lo está pasando genial.

Justo en este momento recibo la llamada de Jordi y quedamos en la entrada del Estadio.

Me despido de mis fans hasta dentro de una hora y cuarenta y dos minutos (esa es la idea).

Dejo la bolsa en guardarropía, y veo a Miguel y Jaume. Miguel le hará de guia a Jaume, como casi siempre (son un tándem maravilloso). Les comento que he quedado con Jordi, pero que no se quién es (todavía no nos conocemos personalmente). Me dicen que lo han visto, y en pocos segundos nos encontramos los cuatro.

Comenzamos a calentar y hablar de esta carrera, de la Behobia, del Maratón de Castellón, y a escuchar los sabios consejos de Miguel.

Con el calentamiento hecho, nos ponemos en la zona de salida. No sabemos donde ponernos. No hay mucha gente, pero como también hay una carrera de 5 kilómetros y otra de 10, tampoco queremos salir muy delante.

El padre de Jordi nos hace una foto, y salimos.

Escucho a mis fans chillar mi nombre, pero no las veo. Estoy liado en ponerme rápidamente al ritmo que hoy me toca, 4’50”.

No nos cuesta mucho.

Los primeros 3 kilómetros los hacemos bastante bien. Controlando el ritmo, aunque un poco más rápidos (perfil en ligera bajada).

Volvemos a pasar por la línea de salida, y cogemos una buena bajada. Por ahora, todo bien.

Vamos hablando, pocas palabras, con Jordi, y vigilando de no animarnos mucho.
Antes del kilómetro 4 llega la primera subidita. No tiene mucha pendiente, pero se nota. Jordi se queda un poco, pero yo aflojo, no quiero pasarme de valiente.

Llegamos a la zona de la Rambla de Igualada y aquí si que hay más gente. Nos animan y hacemos un kilómetro bastante rápido (4’35”). Con Jordi comentamos que esto será muy importante en la segunda vuelta (kilómetro 15), por si no vamos muy bien.

Salimos de aquí y volvemos a coger nuestro ritmo.

Justo en el kilómetro 5 encontramos un voluntario entregado. Está dando aguas en medio del camino, con una botella de agua en cada mano. No para de chillar y animarnos. ¡Que crack! Jordi y yo lo bautizamos como el “banderillero”.

Hacemos una vuelta y volvemos por el camino que hemos hecho.

Aquí probamos la primera subidita dura. Ahora es pasado el kilómetro 6, pero después será sobre el kilómetro 17, y hará daño.

La conseguimos pasar (se ha hecho corta) y continuamos.

Cogemos el paseo y vamos pasando corredores, como casi toda la carrera. Aprovecho para chocar manitas con los niños que hay en la calle animándonos, ¡cómo me gusta!

Aquí notamos que no todo el mundo le gusta las carreras. Ya vemos una conductora chillando a un agente de protección civil, porque no puede pasar. Un poco más adelante, escuchamos un comentario despectivo de un “señor” mayor. Con Jordi, comentamos la jugada, y le hago ver que esto en Behobia no pasa, y por eso, creo que es la mejor carrera que he corrido nunca.

Pero nosotros dejamos de lado los comentarios y situaciones penosas, y nos encontramos la siguiente subidita. Esta es más fuerte, larga y dura. Ahora es en el kilómetro 8, pero después será en el kilómetro 19, y entonces sí que dolerá.
La pasamos, pero las piernas la han notado.

Recuperamos y ya estamos metidos en un nuevo tramo de subiditas y bajaditas. Son cortas. Parecen un tobogán. Chocamos manitas de nuevo, y sin querer ya pasamos el kilómetro 9. Vamos muy bien, controlando y con buenas sensaciones.

Cogemos agua, y comenzamos una pequeña bajada (camino por donde hemos entrado con el coche). Aprovechamos para comernos el gel y beber agua.

Al final de la calle hay una banda de música. Volvemos a tener un plus de motivación. ¡Cómo me gusta!

Pasamos por el puente, y al final nos encontramos de nuevo al padre de Jordi que nos dice que sólo nos queda otra vuelta.

Unos voluntarios nos indican el camino a seguir para los que hacemos la media. Los de los 10000 metros ya entran al Estadio. Nosotros tardaremos un ratito más.

Hacemos el paso por el kilómetro 10, y comenzamos a hacer unos 3 kilómetros por la zona más “fea” del recorrido. Es una zona con alguna casa, muy despoblada, y que solo tiene en las esquinas los voluntarios que nos indican el camino.

Aquí me comenta Jordi que suerte que la hemos hecho juntos, porque entre que no hay mucha gente animando y que somos pocos corredores, te puedes pasar gran parte de la media solo.

El ritmo lo continuamos llevando muy bien, la media va unos 4” por debajo del objetivo, y ya llevamos más de la mitad de la carrera hecha.

A partir del kilómetro 13, repetimos el trazado que habíamos hecho en la primera vuelta.

Vamos hablando, hecho que demuestra que vamos muy cómodos, o eso parece.
Tenemos ganas de llegar a la Rambla y sentir el calor de la gente. Y por suerte lo conseguimos. Hay mucha gente y nos aplauden, y nosotros a ellos. Y nos animamos tanto que hacemos el kilómetro 15 a ritmo de 4’30”. ¡Espectacular!

Cuando ya tenemos las emociones calmadas, nos reencontramos con el “banderillero”. Es genial, no deja de chillar, animar. A los que subimos y a los que bajan. Gente así se merece el cielo.

Pasamos, y Jordi me comenta que va justito de fuerzas. Me comenta que si me veo bien, tire. Yo le digo que él haga lo mismo, pero no quiero animarme mucho.

Cuando llegamos a la subidita del kilómetro 17, la subo mejor que la primera vez. Veo que Jordi se queda. Tal y como habíamos quedado, me concentro en el ritmo y continuo hacia adelante.

Cada corredor que tengo delante, lo cojo. Aunque no quiero pasarme, cuando paso un corredor las piernas me llevan al siguiente.

El tramo del paseo se hace largo. Está bastante oscuro y no llega nunca la segunda (y temida) subidita.

Finalmente, llego a este punto y sufriendo (aquí sí, un poco) paso el punto más difícil.

Hago los toboganes, y ya comenzamos el perfil más cómodo.

Comienzo a escuchar a la banda de música, y esto me anima.

Cuando paso por su lado, los aplaudo. Ellos no lo saben, pero nos ayudan mucho, y hace falta agradecérselo.

Animado y con la llegada tan cerca, cojo un ritmo rápido.

Paso por el puente y hacia dentro del Estadio. Sólo entrar escucho la voz de Ona, chillando: ¡”Papaaaa!”.

Me giro, pero no la veo. No llevo las gafas y está muy lejos.

Llevo un corredor delante e intento seguirlo, pero la vuelta se está haciendo larga.

Encaro la recta final y ya veo a Esther y Ona en una lado esperándome para entrar juntos.

Le cojo la mano y entramos juntos. Veo el reloj y no me lo creo. He parado el crono en 1h40’05”. ¡Espectacular! ¡Genial! ¡Contentísimo! He bajado en 2’ mi objetivo de hoy, y he hecho 21,097km unos 45” más rápidos que el ritmo quiero llevar en el Maratón de Castellón (5’30”).

Recojo la medalla (ya tengo 6, como Ona, ¡jaja”), la bolsa de obsequios y el vale para la bebida y el bocadillo de butifarra.

Me reencuentro con Esther, y le doy un gran beso.

Poco después veo a Jordi. Al final ha hecho 1h40’54”. Le chillo, le presento a mi familia y hablamos un poco. Continuaremos explicándonos nuestras batallitas en el forum del Maratón de Castellón de la web de corredors.cat, y el 06 de Diciembre en Castellón.

Cojo el bocadillo y lo repartimos entre los tres. Me voy a buscar la bolsa y ducharme.

Un vez limpio y aseado, marchamos a cenar al restaurante “Oro di Napoli”. Hemos cenado muy bien, muy buena pizza.


Ha estado una buena tarde, de esas que sales reforzado en tu objetivo, sobretodo cuando ya llevas 8 semanas de entrenamiento.

Ahora a por las 6 semanas que faltan, y que el día 06 de Diciembre, sea un buen día.

Xavi 

Mitja de l’Anoia (Igualada)

Un cop vaig tenir clar que faria la Marató de Castelló, vaig posar-me a buscar una Mitja on poder veure com les cames anaven agafant la forma i assimilaven la càrrega de kilòmetres.

Després de buscar (i molt) i analitzar els diferents pros i contres de totes les possibles ofertes (poques), vaig acabar de decidir-me per la Mitja de l’Anoia.

En principi era un repte en solitari. El Jordi estava de mig “vacances” (després dels 10km de Sant Andreu), la Sandra estudiant, el Sergi fent el golfo (no ho sé segur, però segur que si, jaja!!) i el Fede de cap de setmana amb la família. 

Però finalment vaig aconseguir que un company de corredors.cat, en JRDi69 (Jordi), s’animés i la féssim junts. Vam intercanviar números de telèfons i vam quedar a Igualada el dissabte a la tarda.

En principi tot era diferent. Era una cursa de tarda (cosa que no em preocupava molt, perquè era la mateixa hora que entrenem els dimarts), en un recorregut nou (no l’havia fet mai), i amb nova companyia.

A les 17h vam sortir de casa dels meus pares (després de dinar un bon plat de macarrons), i en mitja hora ja estàvem a Igualada. Tot molt bé. Senyalització des de la sortida de l’autovia, i un ampli pàrquing al costat de l’Estadi Atlètic (a prop de la sortida i arribada).

L’Esther, l’Ona i jo agafem les coses i marxem a recollir el pitrall i samarreta.

Hem arribat molt d’hora i ens han donat temps de veure com la Marta (companya de feina de la meva dona) guanyava la marxa de 5 kilòmetres.

Vam fer temps, fins que a les 18:15 decideixo anar a canviar-me. Anava canviat de casa dels pares, però tot em feia pensar que faria més fred i amb la roba que portava passaria molta calor.

Canvi de roba, crema escalfadora (vaig aixecar-me al matí amb les cames molt carregades) i llest per començar l’aventura.

Vaig cap a la zona on han instal·lat un inflable per la canalla, on l’Ona s’ho està passant pipa.

Just en aquell moment rebo la trucada del Jordi i quedem a l’entrada de l’Estadi.

M’acomiado de les meves fans fins a dintre d’una hora i quaranta-dos minuts (aquesta és la idea).

Deixo la bossa al guardaroba, i veig al Miguel i el Jaume. El Miguel li farà de guia al Jaume, com quasi sempre (són un tàndem meravellós). Els hi comento que he quedat amb el Jordi, però que no sé qui és (encara no ens coneixem personalment). Em diuen que l’han vist, i en pocs segons ens trobem tots quatre.

Comencem a escalfar i a xerrar d’aquesta cursa, de la Behobia, de la Marató de Castelló, i a escoltar els savis consells del Miguel.

Un cop escalfats, ens posem a la zona de sortida. No sabem on posar-nos. No hi ha molta gent, però com també hi ha una cursa de 5 kilòmetres i una de 10, tampoc volem posar-nos massa endavant.

El pare del Jordi ens fa una foto, i sortim.

Escolto a les meves fans cridar el meu nom, però no les veig. Estic liat en posar-me ràpidament al ritme que em toca avui, 4’50”.

No ens costa molt.

Els primers 3 kilòmetres els fem força bé. Controlant el ritme, tot i que una mica més ràpids (perfil en lleugera baixada).

Tornem a passar per la línia de sortida, i enfilem una bona baixadeta. Per ara, tot bé.

Anem xerrant, poques paraules, amb el Jordi, i vigilant de no animar-nos massa.

Abans del kilòmetre 4 arriba la primera pujadeta. No hi ha massa desnivell, però es nota. El Jordi es queda una mica, però jo afluixo, no vull passar-me de valent.

Arribem a la zona de la Rambla d’Igualada i aquí sí que hi ha molta gent. Ens animen i fem un kilòmetre bastant ràpid (4’35”). Amb el Jordi comentem que això serà molt important a la segona volta (kilòmetre 15), per si no anem molt bé.

Sortim d’aquí i tornem a agafar el nostre ritme.

Just en el kilòmetre 5 trobem un voluntari entregat. Està donant aigües en mig del camí, amb una ampolla d’aigua a cada mà. No para de cridar i animar-nos. Quin crack!! El Jordi i jo el bategem com el “banderillero”.

Fem una volta i tornem pel camí que hem fet.

Aquí provem la primera pujadeta dura. Ara és passat el kilòmetre 6, però després serà sobre el kilòmetre 17, i farà mal.

L’aconseguim passar (s’ha fet curta) i continuem.

Agafem el passeig i anem passant corredors, com gairebé bé tota la cursa.  Aprofito per xocar manetes amb els nens que hi ha al carrer animant-nos, com m’agrada!!

Aquí notem que no a tothom li agrada això. Ja veiem una conductora escridassant a un agent de protecció civil, perquè no pot passar. Més endavant, escoltem un avi que li diu a la seva dona: “Estos son todos catalanes”. Amb el Jordi, comentem la jugada, i li faig veure que a Behobia això no passa, i per això, crec que és la millor cursa que he corregut mai.

Però nosaltres deixem de banda els comentaris i situacions penoses, i ens trobem la propera pujadeta. Aquesta és més forta, llarga i dura. Ara és al kilòmetre 8, però després serà al kilòmetre 19, i llavors sí que farà mal.

La passem, però les cames l’han notat.

Recuperem i ja estem ficats en un nou tram de pujades i baixades. Són curtes. Semblen un tobogan. Xoquem manetes de nou, i sense voler ja passem pel kilòmetre 9. Anem molt bé, controlant i amb bones sensacions.

Agafem aigua, i comença una petita baixada (camí per on hem entrat amb el cotxe). Aprofitem per menjar-nos el gel i beure aigua.

Al final del carrer hi ha la banda de música. Tornem a tindre un plus de motivació. Com m’agrada això!

Passem el pont, i al final ens trobem de nou al pare del Jordi que ens diu que només ens queda una altra volta.

Uns voluntaris ens indiquen el camí a seguir pels que fem la mitja. Els dels 10000 metres ja entren a l’Estadi. Nosaltres trigarem una estoneta més.

Fem el pas del kilòmetre 10, i comencem a fer uns 3 kilòmetres per la zona més “lletja” del recorregut. És una zona amb alguna casa, molt despoblada, i que només hi té en les cantonades els voluntaris que ens indiquen el camí.

Aquí em comenta el Jordi que sort que l’hem fet junts, perquè donat que no hi ha molta gent animant i som pocs corredors, et pots passar gran part de la mitja sol.

El ritme el continuem portant molt bé, la mitja va uns 4” per sota de l’objectiu, i ja portem més de la meitat de la cursa feta.

A partir del kilòmetre 13, repetim el traçat que ja havíem fet en la primera volta.

Anem parlant, fet que demostra que anem molt còmodes, o això sembla.

Tenim ganes d’arribar a la Rambla i sentir l’escalfor de la gent. I per sort ho aconseguim. Hi ha molta gent i ens aplaudeixen, i nosaltres a ells. I ens animem tant que fem el kilòmetre 15 a ritme de 4’30”. Espectacular!!

Quan ja tenim les emocions calmades, ens retrobem amb el “banderillero”. És genial, no deixa de cridar, animar. Als que pugem i als que baixen. Gent així es mereix el cel.

Passem, i el Jordi em comenta que va justet de forces. Em comenta que si em veig bé, tiri. Jo li dic que ell faci lo mateix, però no em vull animar massa.

Quan arribem a la pujadeta del kilòmetre 17, la pujo millor que la primera vegada. Veig que el Jordi es queda. Tal i com havíem quedat, em concentro en el ritme i continuo cap endavant.

Cada corredor que tinc davant, l’agafo. Tot i que no vull passar-me, quan passo un corredor les cames em porten al següent.

El tram del passeig es fa llarg. Està bastant fosc i no arriba mai la segona (i temuda) pujadeta.

Finalment, arribo a aquest punt i patint (aquí sí, una mica) passo el punt més difícil.

Faig els tobogans, i ja comença el perfil més còmode.

Començo a escoltar la banda de música, i això m’anima.

Quan passo pel seu costat, els aplaudeixo. Ells no ho saben, però ens ajuden molt, i cal agrair-los.

Animat i amb l’arribada tant a prop, agafo un ritme ràpid.

Pas pel pont i cap a dintre de l’Estadi. Només entrar escolto la veu de l’Ona, cridant: “Papaaaa!!”.

Em giro, però no la veig. No porto les ulleres i està massa lluny.

Porto un corredor davant i intento seguir-lo, però la volta s’està fent llarga.

Enfilo la recta final i ja veig a l’Esther i l’Ona en un costat esperant-me per entrar junts.

L’agafo de la mà i entrem junts. Veig el rellotge i no m’ho crec. He parat el crono en 1h40’05”. Espectacular! Genial! Contentíssim!  He baixat en 2’ el meu objectiu per avui, i he fet 21,097km a uns 45” més ràpids que el ritme que vull portar a la Marató de Castelló (5’30”).

Recullo la medalla (ja tinc 6, com l’Ona, jaja!!), la bossa d’obsequis i el val per la beguda i entrepà de botifarra.

Em retrobo amb l’Esther, i li faig un gran petó.

Al poc veig arribar al Jordi. Al final ha fet 1h40’54”. El crido, li presento a la meva família i xerrem una mica. Continuarem explicant-nos les nostres batalletes al fòrum de la Marató de Castelló de la web de corredors.cat, i el 06 de Desembre a Castelló.

Agafo l’entrepà i el repartim entre els tres. Vaig a buscar la bossa i a dutxar-me.
Un cop net i polit, marxem a sopar al restaurant “Oro di Napoli”. Hem sopat molt bé, molt bona pizza.


Ha estat una bona tarda, d’aquelles que surts reforçat en el teu objectiu, sobretot quan ja portes 8 setmanes d’entrenament.

Ara a per les 6 setmanes que em manquen, i que el dia 06 de Desembre, sigui un bon dia.


Xavi 

dilluns, 19 d’octubre del 2015

Carrera de la Tardor (Sant Andreu de la Barca)

Ya hace un mes que no me ponía un dorsal. Esto es así, por mi preparación para el Maratón de Castellón, pero hoy tocaba.

Hoy era el día. El día que Jordi quería probar de bajar de los 40’ (y quien sabe, si hacer su MMP (38’55”). El día del debut en carrera de 10 kilómetros de Sergio. Y el día de hacer que Carles fuese un corredor sub 45’.

Quedamos muy pronto, a las 7:45h.  No queremos llegar tarde.

Puntualmente, nos encontramos todos (Carles, Anabel, Júlia, Jordi y yo) y vamos hacia Sant Andreu de la Barca. El trayecto es muy corto, sólo 15 minutos. Así que a las 8h y poco, ya estamos en el parking habilitado para los corredores (muy grande y a pocos metros de la salida y llegada, ¡genial!) (primer punto positivo para la organización).

Preguntamos a unos corredores dónde se dan los dorsales y los recogemos. Jordi y Carles cogen la camiseta. Yo no, porque elegí la modalidad de inscripción sin camiseta (¡idea que tendrían que coger varias carreras!) (segundo punto positivo para la organización).

Hecho esto, nos vamos a hacer un café. Por el camino nos encontramos a Sergio. Le explicamos dónde se coge el dorsal y le decimos que vamos a hacer un café un poco más abajo.

Haciendo el café acabamos de reflexionar de nuestras tácticas. Jordi lo tiene bastante claro, Sergio irá con un compañero del SAC, y Carles y yo planificamos ir más rápido los primeros kilómetros (desnivel negativo) y después no sufrir en las subidas.

Nos vamos hacia el coche a dejar la ropa y vestirnos de faena. ¡Hace fresquito!


Calentamos unos cuantos minutos y ya nos vamos a la salida.

Jordi está por delante (aunque somos sólo unos 300 corredores). Le damos ánimos. Carles y yo marchamos un poco más hacia atrás. A Sergio lo hemos perdido.

A las 9:30h, salimos. Sin querer nos ponemos a 4’/km, y tengo que parar a Carles. Está bién aprovechar el perfil, pero salir muy rápido puede provocar que después la carrera se haga muy larga.

Vamos haciendo y podemos continuar con esos ritmos. Pasamos un primer obstáculo, sin muchos problemas, y en la bajada volvemos a ponernos a ritmo muy rápido.

Carles se ha estudiado el perfil, y en todo momento me va diciendo si sube o baja el recorrido.

El primer kilómetro sale rápido (4’11”), y continuamos con perfil en bajada y plano.

Antes de llegar al punto quilométrico 2, vemos a Jordi. Hace buena cara, pero es muy pronto.

Continuamos y unos metros detrás encontramos a Sergio. También va bién.
Después de animar a nuestros compañeros, toca ponerse a controlar el ritmo, para no llorar al final.

El paso por el kilómetro 2 también es rápido.

Le pido a Carles aflojar un poco. Voy bien, pero si continuamos así no llegaremos vivos a la meta.

La cabeza y el perfil nos frenan, y la primera subida nos deja al ritmo que teníamos planificado.

Una vez pasada la primera subida, llegamos al kilómetro 3. Todo y la subida, lo hemos hecho a 4’30”. ¡Perfecto!

Recuperamos las piernas en el plano, bajamos, subimos y volvemos a bajar.

A media bajada nos toca el subidón de moral. Vemos a Anabel, Chus y los pequeños chillando y animándonos. Los saludamos y con esta fuerza que nos han dado pasamos por el kilómetro 4 y vamos hacia el 5.

Por lo poco que conozco de Sant Andreu, veo que este kilómetro se hará duro. No tanto ahora, como en la segunda vuelta. Tiene una subida larga y bastante fuerte que te puede dejar KO.

Aflojamos un poco, pero la batukada y las buenas sensaciones nos hacen salir bastante bien de esta zona.

Cogemos la Avenida por donde hemos salido. Volvemos a ver al grupo de fans, y pasamos la primera vuelta en 21’35”. Vamos muy bién. Le ganamos unos 55” al crono, respecto al tiempo que tendríamos que llevar para llegar por debajo de 45’.

Le digo a Carles que vamos bién, que llevamos suficiente margen para no quemarnos en el tramo positivo (plano y bajada) y subir a un ritmo suave que no nos queme las piernas.

Aún así, nos vamos animando y los siguientes dos kilómetros son rápidos (por debajo de 4’30”).

En el segundo paso, no vemos a Jordi (buena señal, ya habrá pasado), pero sí a Sergio. Lo volvemos a animar, va bastante bién.

Carles y yo, vamos detrás de dos corredores. Sin querer vamos a su ritmo y echando un vistazo rápido al reloj, le digo a Carles que los dejemos. Van muy rápidos y no quiero fallar al final.

Así lo hacemos y a nuestro ritmo pasamos el kilómetro 8 (primera dificultad de la segunda vuelta) y después la zona más tobagonera.

Cuando pasamos por la zona de llegada, vemos cómo llega Jordi. Le chillo con todas mis fuerzas. Echo una mirada rápida al crono i veo que marca 39’. No podrá hacer su MMP, pero bajará de 40’ que era el objetivo que primero se había propuesto. ¡Enhorabuena!

Nosotros marchamos hacia el cartel de 9 kilómetros, y a media bajada volvemos a ver a la familia de Carles. Se agradece mucho los ánimos, porque Carles comienza a sufrir, y lo necesita.

Tenemos 6’ para hacer los últimos 1000 metros y bajar de 45’. Le comento a Carles la situación, que lo conseguiremos y que tenemos que subir a ritmo suave.

Me pongo delante y sin querer le dejo unos metros atrás. Carles me chilla para que no marche. Freno un poco, pero le digo que ahora no me puede dejar. Sufriendo un poco llegamos a arriba. Recuperamos un poco, pero veo que si no aflojamos mucho, podemos hacer una gran marca.

Queda poco y no paro de animarlo, de hacer todo lo posible para que Carles aprete los dientes y llegue a la meta.

Giramos y ya vemos el crono. Le digo a Carles que levante la vista y mire el crono, pone 43’30”

Estoy pletórico, estoy contento. Lo comienzo a celebrar, y más cuando veo que toda la pandilla esta allí animándonos.

Carles pisa primero y yo segundo, y hemos parado el crono en un maravilloso 43’43”. Nos abrazamos. ¡Lo hemos conseguido! Hemos bajado la marca de Carles en 2’30”. ¡Espectacular!
By Manel. ¡Muchas gracias!

Al cruzar la línea de llegada,  otro corredor que llevabamos delante todo el rato, se gira y me da las gracias por animar todo el rato. ¡Esto me llena mucho!

Carles se ha escapado a celebrarlo con su familia.

Volvemos a juntarnos y pasamos a recoger nuestro merecido bocata de butifarra, nuestra bolsa de obsequios y nuestra cerveza.

Nos reencotramos con Jordi y Sergio. Jordi ha hecho 39’16” (23º) y Sergio 40’41” (38º). No están muy contentos, pero son dos cracks y saben que con un recorrido menos duro hubieran hecho su mejor marca, y estoy seguro que lo conseguirán pronto. ¡Ánimos! Sois muy grandes, y cuando pasen los días veréis que habéis hecho unas magníficas marcas.


Almorzamos, y cuando Jordi va a mirar las clasificaciones, me dice que me ha tocado uno de los premios de la lotería de la posición de llegada. Carles ha llegado el 69º y yo el 70º, ¡y tengo premio!

Pregunto a un chico de la organización dónde tengo que ir a buscar el premio, pero me dice que ya me llamaran para subir al podium.

Aprovechamos para cambiarnos de ropa y hacer tiempo hasta la entrega de premios.

A las 11:15h, comienza el reparto de premios. A los pocos minutos, me llaman.
Subo sin saber qué me tocará. La sorpresa es muy grande cuando veo que nos regalaran 6 botellas de vino “9 xiquets” del Celler Ca l’Esteve de Castellbisbal. ¡Que ilusión!



Bajo y reparto las botellas entre los compañeros que hoy han hecho la carrera. ¡Así lo podemos celebrar todos!

Ha sido un gran día. ¡Repetiremos! Me ha gustado mucho la organización y el ambiente de la carrera. Perfil duro, pero con muchas cosas positivas (parking grande y cerca, precio barato, bocadillo butifarra, bebida para todos (corredores y animadores), ...).

Ahora a continuar con el Planning de entrenamiento del Maratón y el día 24/10 a hacer el Medio Maratón del Anoia, para comprobar cómo se encuentran las piernas y perfilar el ritmo a llevar en los 42195 metros de la Plana.

¡Ah! ¡Me olvidaba! Nuestro blog ha estado selecionado como uno de los finalistas del concurso de blogs de running, trail y triatlón que han hecho Skechers y runnea.com.

Si nos queréis ayudar, os teneis que inscribir en la web de runnea.com (gratis) y votar por nuestro blog. Os dejamos el link, y muchas gracias.


Nos vemos,


Xavi Crespo

Cursa de la Tardor (Sant Andreu de la Barca)

Ja fa un mes que no em posava un pitrall. Això es així, per la meva preparació per la Marató de Castelló, però avui tocava.

Avui era el dia. El dia que el Jordi volia provar de baixar dels 40’ (i qui sap si fer la seva MMP (38’55”). El dia del debut en cursa de 10 kilòmetres del Sergi. I el dia de fer que el Carles fos un corredor sub 45’.

Quedem ben d’hora, a les 7:45h. No volem fer tard.

Puntualment, ens trobem tots (el Carles, l’Anabel, la Júlia, el Jordi i jo) i marxem cap a Sant Andreu de la Barca. El trajecte és molt curt, només 15 minuts. Així que a les 8h i poc, ja estem al pàrquing habilitat pels corredors (molt gran i a pocs metres de la sortida i arribada, genial!) (primer punt positiu per l’organització).

Preguntem a uns altres corredors on es donen els pitralls i els recollim. El Jordi i el Carles agafen la samarreta. Jo no, donat que vaig agafar la modalitat d’inscripció sense samarreta (idea que haurien d’agafar varies curses!) (segon punt positiu per l’organització).

Fet això, ens anem a fer un cafè. Pel camí ens trobem al Sergi. Li expliquem on s’ha d’agafar el pitrall i li diem que anem a fer un cafè una mica més avall.

Fent el cafè acabem de reflexionar en les nostres tàctiques. El Jordi ho té bastant clar, el Sergi anirà amb un altre company del SAC, i el Carles i jo planifiquem anar més ràpid els primers kilòmetres (desnivell negatiu) i després no patir en les pujades.

Ens anem cap al cotxe a deixar la roba i vestir-nos de feina. Fa fresqueta!!


Escalfem uns quants minuts i ja ens anem a la sortida.

El Jordi està per la zona davantera (encara que només som uns 300 corredors). Li donem ànims. El Carles i jo marxem una mica més enrere. Al Sergi l’hem perdut.

A les 9:30h, sortim. Sense voler ens posem a 4’/km, i haig de parar al Carles. Està bé aprofitar el perfil, però sortir massa ràpid pot provocar que després la cursa es faci massa llarga.

Anem fent i podem continuar a aquest ritmes. Passem un primer obstacle, sense massa problemes, i a la baixada tornem a posar-nos a ritme molt ràpid.

El Carles s’ha estudiat el perfil, i en tot moment em va dient si puja o baixa el recorregut.

El primer kilòmetre surt ràpid (4’11”), i continuem amb perfil de baixada i pla.

Abans d’arribar al punt quilomètric 2, veiem al Jordi. Fa bona cara, però és molt aviat.

Continuem i uns metres més enrere trobem al Sergi. També va bé.

Després d’animar als nostres companys, toca posar-se a controlar el ritme, per no plorar al final.

El pas pel kilòmetre 2 també és ràpid.

Li demano al Carles afluixar una mica. Vaig bé, però si continuem així no arribarem vius a l’arribada.

El cap i el perfil així ens ho fa fer, i la primera pujada ens baixa el ritme al que teníem planificat.

Un cop passada la primera pujada, arribem al kilòmetre 3. Tot i la pujada, l’hem fet a 4’30”. Perfecte!

Recuperem les cames en el pla, baixem, pugem i tornem a baixar.

A mitja baixada ens toca el “subidón” de moral. Veiem a l’Anabel, la Chus i els petits cridant i animant-nos. Els saludem i amb aquesta força que ens han donat passem pel kilòmetre 4 i anem cap al 5.

Pel poc que conec de Sant Andreu, veig que aquest kilòmetre es farà dur. No tant ara, com a la segona volta. Té una pujada llarga i bastant forta que et pot deixar KO.

Afluixem una mica, però la batukada i les bones sensacions, ens fan que sortim bastant bé d’aquesta zona.

Agafem l’Avinguda per on hem sortit. Tornem a veure al grup de fans, i passem la primera volta en 21’35”. Anem molt bé. Li guanyem uns 55” al crono, respecte al temps que havíem de fer per arribar per sota de 45’.

Li dic al Carles que anem bé, que portem prou marge per no cremar-nos en el tram positiu (pla i baixada) i pujar amb un ritme suau que no ens cremi les cames.

Tot i això, ens anem animant i els següents dos kilòmetres són ràpids (per sota de 4’30”).

En el segon pas, no veiem al Jordi (bona senyal, ja haurà passat), però si al Sergi. El tornem a animar, va força bé.

El Carles i jo, anem darrera de dos corredors. Sense voler anem al seu ritme i un cop feta una ullada ràpida al rellotge, li dic al Carles que els deixem. Van massa ràpids i no vull que ho paguem al final.

Així ho fem i al nostre ritme passem el kilòmetre 8 (primera dificultat de la segona volta) i després  la zona més tobagonera.

Quan passem per la zona de l’arribada, veiem com arriba el Jordi. El crido amb totes les meves forces. Faig una mirada ràpida al crono i veig que marca 39’. No podrà fer la seva MMP, però baixarà de 40’ que era l’objectiu que primer s’havia proposat. Enhorabona!

Nosaltres marxem cap al cartell de 9 kilòmetres, i a mitja baixada tornem a veure a la família del Carles. S’agraeix molt els ànims, perquè el Carles comença a patir, i ho necessita.

Tenim 6’ per fer els últims 1000 metres i baixar de 45’. Li comento al Carles la situació, que ho aconseguirem i que hem de pujar a ritme suau.

Em poso davant i sense voler el deixo uns metres enrere. El Carles em crida perquè no marxi. Freno una mica, però li dic que ara no em pot deixar. Patint una mica arribem adalt. Recuperem una mica, però veig que si no afluixem massa, podem fer una gran marca.

Queda poc i no paro d’animar-lo, de fer tot el possible perquè el Carles apreti les dents i arribi a l’arribada.

Girem i ja veiem el crono. Li dic al Carles que aixequi la vista i miri el crono, posa 43’30”.

Estic pletòric, estic content. Ho començo a celebrar, i més quan veig que tota la colla està allà animant-nos.

El Carles trepitja primer i jo segon, i hem aturat el crono en un meravellós 43’43”. Ens abracem! Ho hem aconseguit! Hem baixat la marca del Carles en 2’30”. Espectacular!!
By Manel. Moltes gràcies!

Al creuar la línia d’arribada, un altre corredor, que portàvem davant tota l’estona, es gira i em dóna les gràcies per animar tota la estona. Això m’omple molt!

El Carles s’ha escapat a celebrar-lo amb la seva família.

Tornem a ajuntar-nos i passem a recollir el nostre merescut entrepà de botifarra, la nostra bossa d’obsequi i la nostra cervesa.

Ens retrobem amb el Jordi i el Sergi. El Jordi ha fet 39’16” (23º) i el Sergi 40’41” (38º). No estan massa contents, però són dos cracks i saben que amb un recorregut menys dur hagussin fet la seva millor marca, i tinc ben clar que ho faran ben aviat. Ànims companys! Sou molt grans, i passats els dies veureu que feu unes magnífiques marques.


Esmorzem, i quan el Jordi va a mirar les classificacions, em diu que m’ha tocat un dels premis de la loteria de posició d’arribada. El Carles ha arribat el 69º i jo el 70º, i tinc premi!! Ha estat sense saber-ho. Al matí feiem conya amb aquest tema, i finalment ha succeït, jaja!!

Pregunto a un noi de l’organització on haig d’anar a buscar el premi, però em diu que ja em cridaran per pujar al podi.

Aprofitem per canviar-nos de roba i fer temps fins l’entrega de premis.

A les 11:15h, comença el repartiment de premis. I als pocs minuts, em criden.


Pujo sense saber què em tocarà. La sorpresa és molt gran quan veig que ens regalaran 6 ampolles de vi “9 xiquets” del Celler Ca l’Esteve de Castellbisbal. Quina il·lusió!


Baixo i reparteixo les ampolles entre els companys que avui hem fet la cursa. Així ho podem celebrar tots!

Ha estat un gran dia. Repetirem!! M’ha agradat molt l’organització i l’ambient de la cursa. Perfil dur, però amb moltes coses positives (pàrquing gran i aprop, preu barat, entrepà botifarra, beguda per a tothom (corredors i animadors), ...).

Ara a continuar amb el Planning d’entrenament de la Marató i el dia 24/10 a fer la Mitja de l’Anoia, per comprovar com es troben les cames i perfilar el ritme a portar en els 42195m de la Plana.

Ah! M’oblidava! El nostre blog ha estat seleccionat com un dels finalistas del concurs que blogs de running, trail i triatló que han fet Skechers i runnea.com.

Si ens voleu ajudar a guanyar, us heu d’inscriure a la web de runnea.com (gratis) i votar pel nostre blog. Us deixem el link, i moltes gràcies.


Ens veiem,


Xavi Crespo