dimecres, 8 de juny del 2016

Aquí si hay playa (Aurun Store Sunset Beach)

Llevaba varios años mirando esta carrera, y por un motivo o por otro nunca me decidía a apuntarme. La verdad que solo oía buenos comentarios, y eso me llevo a no perdérmela este año.

En principio iba a apuntarme a la de 10 kilómetros, pero por suerte consulte los resultados del año anterior, y viéndolos me decidí que lo mejor era empezar por la más corta, la de 5 kilómetros.

Con las piernas y la cabeza fuertes, y con la moral alta por la MMP en los 10 kilómetros de la Carrera de Can Mercader, la única duda era como seria eso de correr por la arena de la playa. Toda la carrera se hace por la zona de arena seca, sobre un circuito oval de 2,5 kilómetros.

Me hubiera gustado tener algún día para poder probar las sensaciones y acostumbrarme a esa nueva superficie, pero no pudo ser, por lo tanto, lo descubriría todo el día de la carrera.

El viernes, paso a buscar el dorsal y de paso aprovecho el descuento de la tienda Aurun Store (organizadora de la carrera) para comprarme mis nuevos neumáticos para las carreras de montaña. Como siempre buen asesoramiento y buen precio. Ahora me tengo que esperar un mes para mi cumple (es el regalo de mi mujer e hija).

El sábado, como siempre antes de una carrera, aparecen los nervios.

Comida en casa de los suegros (pasta), y a las 16:30h salimos para llegar al Chiringuito Iguana de Castelldefels, lugar de la salida.

He conseguido engatusar a mi suegra y a mi cuñado para que venga, además de mis mayores fans (mi Esther y mi Ona).

Llegamos antes de las 17h, y ya nos metemos en la arena. Ona, Esther y mi suegra ya se descalzan, pero yo para acostúmbrame no quiero hacerlo.

Nada más llegar veo a Isidro de running.es. Es una de las personas que me dieron la oportunidad de vivir una de las experiencias más bonita dentro de este mundillo (mi Behobia junto a Pedro Nimo). Nos saludamos, charlamos un ratito, y me vuelvo con mi familia. Él está de staff, y está liado.

Ona ya está haciendo cola para subirse al inflable.

Mientras estamos en la cola, salen los valientes, pocos pero muy valientes, que van a hacer 40 kilómetros por la playa. Y descubro al Albert Viñau, ¡que crack!

Ona ya ha bajado y se va a hacer cola para pintarse la cara. Va muy lento y se tira más de 1 hora para que le toque. Suerte que como está en la playa se entretiene haciendo agujeros y con el concierto del grupo Mala Vida. Ha sido como volver a la época del “Boom 5” con los éxitos de Duncan Dhu, Los Refrescos, …, todo muy ochentero y que nos hizo pasar más de una hora de forma entretenida.

También hubo idas y venidas, para animar a los “locos” de los 40 kilómetros, y sobretodo, a mi paisano. Y para poder hablar con Isidro con más tranquilidad, de nuestros próximos retos y como nos ha ido desde que nos vimos, hace ya un año y pico.

Una vez acabado el concierto, me comienzo a preparar para mi faena de hoy. En este momento, me encuentro con Miquel Viñau (20km) y Victor Díaz (10km), dos cracks de Olesa de Montserrat.

Me despido de mis fans, que todavía están en el pinta caras, y me voy para la zona de la salida.


Como quedan unos quince minutos para empezar, decido calentar un poco y tener mis primeras sensaciones con este piso tan ondulado. Y compruebo que esto será muy duro.

Conecto el Garmin que me ha dejado mi amigo Fede. Mi Polar está en reparación porque no me cargaba (por segunda vez en año y medio). ¡Gracias company!

Ya estoy en la zona de la salida.

Como los corredores de la carrera larga ya llevan unas dos horas de sufrimiento, la entrada del resto de “luchadores” se hace esperando que haya un hueco, y dejando un paso para que puedan pasar.

Con un poco de retraso, un par de minutos, pitido y salimos.


No sé si salgo muy delante o detrás, pero no quiero ir muy rápido y pagarlo. Miro el reloj y voy a ritmo de 6’ y pico.  A este ritmo no paro de ir pasando gente, pero no logro ver donde giramos. Por suerte, encuentro un paso de madera, y puedo hacer dos pasos sin hundirme, ¡por fin!

Después de este alivio, aunque muy corto, viene otra zona de arena y una bajadita y una subidita para acabar de llenar de arena las zapatillas. Y por fin llega el giro, parecía que no iba a llegar nunca.

Un inciso, da asco, si da asco, que haya gente tan guarra que no sepa ir a la playa, comer y recoger la basura. Durante el recorrido he visto cajas de pizza, botellas de vidrio, bolsas, …, tiradas. ¡Tanto cuesta recogerlo y ponerlo en el container!

Seguimos, pero ya de vuelta. El recorrido es el mismo, en cuanto a metros, pero el suelo, no. Puedes hacer dos pisadas firmes y la tercera te vas hacia un lado.

Más o menos ya he encontrado unos compañeros de viaje, pero no me duran mucho.

Como la zona de la llegada tiene los globos de los patrocinadores, es más fácil ver donde se encuentra, y cada vez parecen más cercanos.

Por fin entramos en la zona de gradas y veo a mis fans. Aunque un poco tarde, las puedo saludar. Giro y vuelvo a saludarlas.

Foto by Jorge Marín


Aquí encuentro a mi ángel de la guarda de esta carrera. Es el Miquel Viñau. Él hace la de 20 kilómetros y va muy suelto. No para de animar, hablar, …, pero yo bastante tengo con aguantar a su lado. Supongo que es la experiencia (lleva 4 ediciones) y la forma física.

Al conocer el recorrido, voy haciendo pequeñas fitas (llegar al paso de madera, a la bajadita, al giro, …). Y como el que no quiere la cosa ya estoy en mis últimos 1250 metros.

Las piernas empiezan a notar la acumulación de kilómetros, y el esfuerzo que están haciendo. Reconozco que he tenido malos pensamientos (empezar a andar, pensar donde me había metido), pero ya os dije que la cabeza está fuerte, y eso ha valido para hoy.

Viendo que hay corredores y corredoras que han parado, me marco ir cogiéndolos, uno a uno. Y así voy entretenido, al lado del Miquel, hasta que a falta de pocos metros de llegar a la zona de mis fans, me animo. Las saludo, y me voy a buscar la meta.

Foto by Jorge Marín


Piso la línea final y paro el crono. He bajado de los 30’ (según el Garmin 29’12”, pero no se cuando lo he parado). Solo cruzar la meta, me ponen un collar hawaiano y me hacen una foto de la llegada.

Devuelvo el chip. Era de alquiler y de los que llevas cogido al tobillo. La experiencia ha sido satisfactoria.

Voy a buscar algo de bebida, y a reencontrarme con la family.

Estoy contento, no se el tiempo final y la posición, pero llegar sin parar, para mi hoy a sido todo un logro.

Me cambio, estoy muy sudado y comienza a hacer un poco de viento que puede acabar en un resfriado.

Como faltan unos 20’ para el show de los dibujos de Disney, esperamos para que Ona se lo pase pipa.

Durante este rato, veo llegar a Víctor. Esta muy cansado, reconoce que le ha sido dura (no me extraña a quedado 6º).

Comienzan a salir Mickey, Minnie, Elsa, … y Ona se lo está pasando genial. Esta súper emocionada cantando y gritando encima de la espalda de su tío.



Y llego la hora de marchar, de despedirnos de la fiesta.

Busco a Isidro y nos emplazamos a encontrarnos otro día, por estos mundillos.

También me da tiempo de animar a Miquel, que justo pasa por la zona de llegada. Le quedan algunos kilómetros, ya no va con esa soltura, pero no me extraña, quedo 5º de la carrera de 20 kilómetros. ¡Que crack!

A coger el coche, que habíamos dejado en un descampado a 300 metros de la salida, y hacia casa de los suegros. Ducha rápida y a cenar una pizza, en familia, para celebrar.

Al final, encuentro las clasificaciones. He quedado el 11º (de 170) con un tiempo de 28:43. Contento, no. ¡Súper contento!

Solo me queda comentar, que si queréis pasar un buen día en la playa, en familia, colaborando con una causa benéfica y haciendo lo que más no gusta (correr), no os podéis perder esta carrera. Yo el año que viene volveré, y pienso “engañar” a mis compañeros de Los Martes, y alguno más. Pensar que mi cuñado le dijo a mi mujer que si todas las carreras son así, vendrá a más.

Muchas gracias a Aurun Store, Chiringuito Iguana, Cruz Roja, Ayuntamiento de Castelldefels y demás por montar esta fiesta. ¡Nos vemos el año que viene!

Aquí sí hi ha platja (Aurun Store Sunset Beach)

Portava diversos anys mirant aquesta cursa, i per un motiu o per un altre mai em decidia a apuntar-me. La veritat que només sentia bons comentaris, i això em porta a no perdre-me-la aquest any.

En principi anava a apuntar-me a la de 10 kilòmetres, però per sort consulto els resultats de l’any anterior, i veient-los em decideixo que el millor serà començar per la més curta, la de 5 kilòmetres.

Amb les cames i el cap forts, i amb la moral alta per la MMP en els 10 kilòmetres de la Cursa de Can Mercader, l’únic dubte era com serà això de córrer per la sorra de la platja. Tota la cursa es fa per la zona d’arena seca, sobre un circuit oval de 2,5 kilòmetres.

M’hauria agradat tenir algun dia per poder provar les sensacions i acostumar-me a aquesta nova superfície, però no ha pogut ser, per tant, ho descobriré tot el dia de la cursa.

El divendres, passo a buscar el pitrall i de pas aprofito el descompte de la tenda Aurun Store (organitzadora de la cursa) per comprar-me els meus nous pneumàtics per les curses de muntanya. Com sempre, bon assessorament i bon preu. Ara tinc que esperar un mes al meu aniversari (és el regal de la meva dóna i la meva filla).

El dissabte, com sempre abans d’una cursa, apareixen els nervis.

Menjar a casa dels sogres (pasta), i a les 16:30h sortim per arribar al Xiringuito Iguana de Castelldefels, lloc de la sortida.

He aconseguit enganyar a la meva sogra i al meu cunyat perquè vinguin, a més a més de les meves majors fans (la meva Esther i la meva Ona).

Arribem abans de les 17h, i ja entrem al contacte amb la sorra. L’Ona, la Esther i la meva sogra ja s’han tret les sabates, però jo per acostumar-me no vull fer-ho.

Acabat de arribar veig a Isidro de running.es. És una de les persones que em van donar la oportunitat de viure una de les experiències més boniques dintre d’aquest mundillo (la meva Behobia amb el Pedro Nimo). Ens saludem, parlem una estona, i em torno amb la meva família. Ell està de staff, i està molt entretingut.

L’Ona ja està fent cua per pujar-se a l’inflable.

Mentre estem a la cua, surten els valents, pocs però molt valents, que van a fer 40 kilòmetres per la platja. I descobreixo a l’Albert Viñau, quin crack!



L’Ona ja ha baixat i es va a fer cua per pintar-se la cara. Va molt lent i es passa més d’1 hora perquè li toqui. Sort que com està en la platja està entretinguda fent forats i amb el concert del grup Mala Vida. Ha sigue com tornar a l’època del “Boom 5” amb els èxits de Duncan Dhu, Los Refrescos, …, tot molt vuitantè i que ens ha fet passar més d’una hora d’una manera entretinguda.

També ha hagut anades i vingudes, per animar als “bojos” dels 40 kilòmetres, i sobretot, al meu paisà. I per poder parlar amb l’Isidro amb més tranquil·litat, dels nostres propers reptes i com ens ha anat des de que ens varem veure, ja fa més d’un any i mig.

Un cop acabat el concert, em començo a preparar per la meva feina d’avui. En aquest moment, em trobo amb el Miquel Viñau (20km) i Víctor Díaz (10km), dos cracks d’Olesa de Montserrat.

M’acomiado dels meus fans, que encara estan en la cua de pinta cares, i em vaig per la zona de la sortida.

Com queden uns quinze minuts per començar, decideixo escalfar una mica i agafar les meves primeres sensacions amb aquest terra tant ondulat. I comprovo que això serà molt dur.

Connecto el Garmin que m’ha deixat el meu amic Fede. El meu Polar està en reparació perquè no em carregava (per segona vegada en un any i mig).

Ja estic en la zona de la sortida.

Com els corredors de la cursa llarga ja porten unes dues hores de patiment, l’entrada de la resta de “lluitadors” es fa esperant que hi hagi un forat, i deixant un pas perque puguin passar.

Amb una mica de retard, un parell de minuts, xiulet i sortim.

No se si surto molt davant o enrera, però no vull anar massa ràpid i pagar-ho. Miro el rellotge i vaig a ritme de 6’ i poc. Amb aquest ritme no deixo d’anar passant a gent, però no veig on girem. Per sort, trobo un pas de fusta, i puc fer dos passos sense enfosar-me, per fi!

Després d’aquest alleujament, encara que molt curt, ve una altra zona de sorra i una baixadeta i una pujadeta per acabar d’omplir de sorra les vambes. I per fi arriba el gir, semblava que no anava a arribar mai.

Un incís, dóna fàstic, si dóna fàstic, que hi hagi gent tan marrana que no sàpiga anar a la platja, menjar i recollir la escombraria. Durant el recorregut he vist caixes de pizza, ampolles de vidre, bosses, …, tirades. Tan costa recollir-ho i posar-ho en el contenidor!

Seguim, però ja de tornada. El recorregut és el mateix, en quant a metres, però el terra, no. Puc fer dues pisades en terra ferm i la tercera et vas cap a un costat.

Més o menys ja he trobat uns companys de viatge, però no duren massa.

Com la zona de l’arribada té els globus dels patrocinadors, és més fàcil veure on es troba, i cada cop semblen més propers.

Per fí arribem a la zona de les grades i veig als meus fans. Encara que una mica tard, les puc saludar. Giro i torno a saludar-les.

Aquí trobo al meu àngel de la guarda d’aquesta cursa. És el Miquel Viñau. Ell fa la de 20 kilòmetres i va molt bé. No para d’animar, parlar, …, però jo prou tinc amb aguantar al seu costat. Suposo que és la experiència (porta 4 edicions) i la forma física.

Al conèixer el recorregut, vaig fent unes petites fites (arribar al pas de fusta, a la baixadeta, al gir, …). I com el que no vol la cosa ja estic en els meus últims 1250 metres.

Les cames comencen a notar la acumulació de kilòmetres, i l’esforç que estan fent. Reconec que he tingut pensaments dolents (començar a caminar, pensar en on m’havia ficat), però ja us vaig dir que el cap està fort, i això ha servit per avui.

Veig que hi ha corredors i corredores que han parat, em marco anar agafant-los, un a un. I així vaig entretingut, al costat del Miquel , fins que a falta de pocs metres d’arribar a la zona de les meves fans, m’animo. Les saludo, i em vaig a buscar l’arribada.

Trepitjo la línia final i paro el crono. He baixat dels 30’ (segons el Garmin 29’12”, però no se quan l’he parat). Només creuar l’arribada, em posen un collar hawaià i em fan una foto.


Torno el xip. Era de lloguer i d’aquells que portes agafat al turmell. La experiència ha estat satisfactòria.

Vaig a buscar alguna cosa per beure, i a retrobar-me amb la family.

Estic content, no  se el temps final i la posició, però arribar sense parar, per mi avui ha estat tot un èxit.

Em canvio, estic molt suat i comença a fer una mica de vent que pot acabar en un refredat.

Com falta uns 20’ pel show dels dibuixos de Disney, esperem perquè l’Ona s’ho passi pipa.

Durant aquesta estona, veig arribar al Víctor. Està molt cansat, reconeix que ha estat dura (no m’estranya a quedat el 6è).

Comença a sortir el Mickey, la Minnie, la Elsa, … i Ona s’ho està passant genial. Està súper emocionada cantant i cridant sobre la esquena del seu oncle.

I arriba la hora de marxar, d’acomiadar-nos de la festa.

Busco al Isidro i ens emplacem a trobar-nos un altra dia, per aquest mons.

També em dóna temps d’animar al Miquel, que just passa per la zona de l’arribada. Li queden alguns kilòmetres, ja no va amb aquella soltesa, però no m’estranya, va quedar el 5è de la cursa de 20 kilòmetres. Que crack!

A recollir el cotxe, que hem deixat en un descampat a 300 metres de la sortida, i cap a casa dels sogres. Dutxa ràpida i a sopar una pizza, en família, per celebrar-ho.

Al final, trobo les classificacions. He quedat el 11è (de 170) amb un temps de 28’43”. Content, no. Súper content!

Només em queda comentar, si voleu passar un bon dia en la platja, en família, col·laborant amb una causa benèfica i fent el  que més us agrada (córrer), no us podeu perdre aquesta cursa. Jo l’any que ve, tornaré, i penso “enganyar” als meus companys de Los Martes, i algú més. Penseu que el meu cunyat li ha dit a la meva dona que si totes les curses son així, vindrà a més.

Molts gràcies a Aurun Store, Chiringuito Iguana, Creu Roja, Ajuntament de Castelldefels i la resta per muntar aquesta festa. Ens veiem l’any vinent!

divendres, 20 de maig del 2016

Si se puede (Can Mercader)

Después de una maratón y dos carreras largas de montaña, donde tampoco he ido al límite, me vinieron las ganas de probarme de nuevo en carrera de 10 kilómetros. Las piernas estaban fuertes, pero era una incógnita ver si estarían rápidas también.

Busco en mis planes de entrenamiento y encuentro uno de 4 semanas y con dos entrenos semanales de series. Engatuso a Sandra, Carles y Jordi a que me acompañen algún día, y comenzamos a hacerlas.

Las primeras impresiones son raras. Las series salen bien, pero tengo la sensación que corro como un pato (será que me estoy acostumbrando a los ritmos lentos de rodaje, ¡ja,ja!)

Todo va bien, hasta falta de una semana. Un sábado de prueba, donde la primera serie de 3000m sale en los tiempos buscados, pero la segunda se queda en solo 500m. Las piernas se quejan y no quiero forzar. A partir de aquí, empiezan las dudas, los dolorcillos esos que salen ante un nuevo reto.

Los días pasan, y llegamos al fin de semana.

El sábado pasamos a buscar los dorsales, digo pasamos, porque Ona también correrá. Recibo muchos mensajes de mis compañeros de fatigas, animándome para el día siguiente. ¡Cómo se agradecen esos apoyos!

El domingo, a madrugar. A las 6:30h en pié. Almuerzo y a las 7:30h ya estamos toda la familia en el coche dirección Cornellà (¡Qué haría yo sin mis fans!).

Por el camino recibo la llamada de Fede, que viene de fotógrafo-animador. ¡Qué grande eres, company!

Aparcamos a poco más de 50m de la salida y llegada. Esperamos 5’ y ya llega Fede.

Como todavía es pronto, vamos a hacer un café y pasar por el baño por segunda vez.

Me cambio, me despido de mis fans, y comienzo a calentar (hoy es necesario).

Por el camino comienzo a encontrarme algunos correcats conocidos (Pinelli, Jordi, …). Hablo con ellos, y me quedo haciendo el calentamiento con Jordi.

Hecho el calentamiento, últimos ánimos de mi familia y amigo, y nos vamos a la línea de salida. Intento ponerme entre las liebres de 40’ y 45’. Esperamos, y nos informan que debido a que no está la ambulancia, se retrasará la salida 15’. Ya tengo excusa, ¡ja, ja!

Hablo con Esther, Ona y Fede, y vuelvo a calentar unos minutos con Jordi.

Esta vez, sólo me da tiempo de despedirme de Jordi, y voy a la salida. Intento repetir lo mismo, y en esta zona, me encuentro a Manu, Dani y Miquel. Miquel quiere ir cerca de la liebre de 40’, Manu y Dani dicen que irán a ritmo de 42’, por  lo tanto, me apunto con ellos.

Ahora sí, con 15’ de retraso, salimos.
 
Buscando a Wally (gorra roja)
Los dos primeros giros son peligrosos. No es que seamos muchos, pero nos agrupamos todos para coger la trazada más corta, y hay peligro de caerse.

Pasado este tramo, me coloco detrás de Manu. Aquí ya vamos más cómodos, y pasamos el primer kilómetro según lo establecido (4’12”). Creo que ya tengo liebre, pero me dura poco. Rápidamente Manu se pone a tirar, y me doy cuenta que vamos a 4’/km, cosa que no me irá muy bien para llegar a los 10 kilómetros con ese ritmo. Decido dejarlo, y es cuando se pone a mi lado Dani. Él lleva un ritmo más parecido al mío, por lo tanto, vamos haciendo pasos juntos. A veces él por delante, y otras veces, yo.

Giramos, y cogemos dirección hacia la salida.

Por ahora los ritmos son un poco mejores de lo esperado, y todavía tengo buenas sensaciones. Hasta puedo hablar con Dani, y con otro corredor que llevamos al lado, que también quiere hacer 42’.

Vamos haciendo los tres juntos, y así llegamos a la primera vuelta. Miro el reloj y veo que he hecho los cinco primeros kilómetros en 20’43” (17” más rápido que el objetivo marcado).
 
Todavía con buena cara
Aquí ya he perdido el contacto con mis dos compañeros de viaje.

El calor empieza a hacer mella, y veo que será difícil mantener los ritmos de la primera vuelta.

No quiero desinflarme y perder todo lo que he hecho hasta ahora, por lo tanto, busco algo que me haga tirar hacia adelante, y allí lo veo. Unos metros delante tengo a Miquel, con su camiseta blanqui-blava. Decido no perder el contacto y mantener la distancia con él, si lo hago, conseguiré el objetivo (es una buena liebre, ¡ja,ja!).

Y así, con trozos con calor, y otros buscando la sombra, se pasan los kilómetros. Pasan tan rápido que cuando llega el punto kilométrico 9, pensaba que estaba en el 8, y eso me da fuerzas para no abandonar, y ahora darlo todo.

Se borra todo lo demás, y sólo veo a Miquel.

Recibo los ánimos de Jofrer y RugbyMan, y ya encaro la recta final.

Queda poco, y con una mirada rápida al reloj, veo que lo puedo conseguir.

La meta cada vez está más cerca, y pronto veo a Fede (con el móvil en mano para hacerme la foto de la llegada), y a Ona con la manopla azul. Voy a coger a Ona, pero Fede me dice que tire (luego me ha explicado que nadie entraba con niños, ¡qué pena!). No aflojo y entro con un crono de 41’56”. Estoy cansado, pero súper contento. Todo y las dudas de la semana, he conseguido bajar de 42’. ¡Espectacular!

Sufriendo. Último kilómetro en 3'53"

Voy recuperándome, poco a poco, y ya puedo hablar con Fede, Esther y Ona.

Recogemos el bocata, el donut, la manzana, el plátano y las bebidas.

Al llegar también veo a Nacho Cáceres. Fede le pide si se puede hacer una foto conmigo y Ona (yo soy muy vergonzoso), y él accede inmediatamente (qué gusto da el trato tan afable que tienen estos cracks).
 
Con Nacho Cáceres. ¡Qué crack!
Un poco más de charla con mis fans, y después con la colla de correcats que han ido llegando.

Recuperado del todo, llega el turno de Ona. Está nerviosa. Está haciendo un calentamiento y estiramientos que le ha enseñado Fede, ¡ja,ja!.

Nos esperamos, y finalmente, llega la última carrera, la de los más peques. Ona la quiere hacer sola, y la dejo en la salida, aunque hay tanta gente que me quedo detrás y tendré que correr detrás suyo hasta pasar la zona de vallas.

Salida, y Ona sale disparada (¡me ha costado seguirla!). Lleva buen ritmo. A media carrera (tenía que hacer 600m) se le ve cansada. Le voy diciendo que camine, pero ella sigue corriendo. Todos (han venido también Susana, David y Alex) la vamos animando, y su cara se llena de felicidad cuando ve a Esther y Fede haciéndole fotos.
 
Que pinta de corredora. ¡Qué guapa!
Recta final, apretamos la fuerza extrema (es un secreto entre Ona y yo, ¡jaja!) y entramos esprintando. ¡Qué campeona!
 
Otra medalla más. Ya tiene 8.


Está cansada, pero lo ha hecho genial (amor de padre).

Poco a poco se va recuperando, y ya ha cogido su bolsa para recoger la comida y bebida, aunque a ella solo le preocupa coger su donut.

Un poco antes, Fede le ha puesto su medalla. Se la ha ganado.

Ya hemos pasado una nueva jornada deportiva en familia.

Una ducha, un rato de parque con los peques, y a casa de los suegros a celebrarlo.

Ahora, la faena ya está hecha. Las próximas carreras serán para disfrutar, sin la presión del crono, ni ritmos. A sensaciones, y para divertirnos.

Lo que está claro, que si se entrena, si se puede.


PD. Un agradecimiento a la organización, por montar esta carrera sin grandes ferias, …, pero con un trato muy bueno para los corredores, y que se busca que pasemos un buen rato.


¡Nos vemos el año que viene!

Sí que es pot (Can Mercader)

Després de la marató i dues curses llargues de muntanya, on no he anat al límit, em vénen ganes de provar-me de nou en una cursa de 10 kilòmetres. Les cames estan fortes, però és una incògnita veure si estaran ràpides també.

Busco entre els meus plans d’entrenament i trobo un de 4 setmanes y amb dos entrenaments setmanals de sèries. “Enganyo” a la Sandra, el Carles i el Jordi a què m’acompanyin algun dia, i començo a fer-les.

Les primeres impressions són rares. Les sèries surten bé, però tinc la sensació que corro com un ànec (serà que m’estic acostumant als ritmes lents de rodatge, ja,ja!)

Tot va bé, fins a falta d’una setmana. Un dissabte de prova, on la primera sèrie de 3000m surt en els temps buscats, però la segona es queda amb només 500m. Les cames es queixen i no vull forçar. A partir d’aquí, comencen els dubtes, els dolors aquells que surten abans d’un nou repte.

Els dies passen, i arriba el cap de setmana.

El dissabte passem a buscar els pitralls, dic passem, perquè l’Ona també correrà. Rebo molts missatges dels meus companys de fatigues, animant-te per l’endemà. Com s’agraeixen aquests suports!

El diumenge, a matinar. A les 6:30h en peu. Esmorzar i a les 7:30h ja estem tota la família al cotxe direcció a Cornellà (què faria jo sense els meus fans).

Pel camí rebo la trucada del Fede, que ve de fotògraf-animador. Què gran ets, company!

Aparquem a poc més de 50m de la sortida i arribada. Esperem 5’ i ja arriba el Fede.

Com encara és aviat, anem a fer un cafè i passar pel bany per segona vegada.

Em canvio, m’acomiado dels meus fans, i començo a escalfar (avui és necessari).

Pel camí, començo a trobar-me alguns correcats coneguts (Pinelli, Jordi, ...). Parlo amb ells, i em quedo fent l’escalfament amb el Jordi.

Fet l’escalfament, últims ànims de la meva família i amic, i ens anem a la línia de sortida. Intento posar-me entre les llebres de 40’ i 45’- Esperem, i ens informen que degut a que encara no està l’ambulància, es retardarà la sortida uns 15’. Ja tinc excusa, ja,ja!

Parlo amb l’Esther, l’Ona i el Fede, i torno a escalfar uns minuts amb el Jordi.

Aquesta vegada, només em dóna temps d’acomadiar-me del Jordi, i vaig a la sortida. Intento repetir el mateix, i en aquesta zona, em trobo al Manu, al Dani i el Miquel. El Miquel vol anar aprop de la llebre de 40’, el Manu i el Dani diuen que aniran a ritme de 42’, per tant, m’apunto amb ells.

Ara sí, amb 15’ de retard, sortim.
 
Buscant a Wally (gorra vermella)


Els dos primers girs són perillosos. No és que siguem molts, però ens agrupem tots per agafar la traçada més curta, i hi ha perill de caure.

Passat aquest tram, em poso darrere del Manu. Aquí ja anem més còmodes, i passem el primer kilòmetre segons el que tenim pensat (4’12”). Crec que ja tinc llebre, però em dura poc. Ràpidament el Manu es posa a tirar, i em dono compte que anem a 4’/km, cosa que no m’anirà bé per arribar als 10 kilòmetres amb aquest ritme. Decideixo deixar-lo, i és quan es posa al meu costat el Dani. Ell porta un ritme més semblant al meu, per tant, anem fent passos junts. A vegades ell per davant, i d’altres vegades, jo.

Girem, i agafem el camí de tornada a la sortida.

Per ara els ritmes són una mica millor del que esperava, i encara tinc bones sensacions. Fins i tot puc parlar amb el Dani, i amb un altre  corredor que portem al costat, que també vol baixar de 42’.

Anem fent els tres junts, i així arribem a la primera volta. Miro el rellotge i veig que he fet els cinc primers kilòmetres en 20’43” (17” més ràpids que l’objectiu marcat).
 
Encara faig bona cara


Aquí ja he perdut el contacte amb els meus dos companys de viatge.

La calor comença a fer-se sentir, i veig que serà difícil mantenir els ritmes de la primera volta.

No vull desinflar-me i perdre tot el que he fet fins ara, per tant, busco alguna cosa que em faci tirar cap endavant, i allà ho veig. Uns metres davant meu tinc al Miquel amb la seva samarreta blanqui-blava. Decideixo no perdre el contacte i mantenir la distància amb ell, si ho faig, aconseguiré l’objectiu (és una bona llebre, jaja!)

I així, amb trossos amb calor, y altres buscant l’ombra, es passen els kilòmetres. Passen tan ràpids que quan arribo al punt quilomètric 9, pensava que anava pel 8, i això em dóna forces per no abandonar, i a donar-ho tot.

S’esborra la resta, i només veig al Miquel.

Rebo els ànims del Jofrer i del RubgyMan, i ja agafo la recta final.

Queda poc, i amb una mirada ràpida al rellotge, veig que ho puc aconseguir.

La meta cada cop està més aprop, i ben aviat veig al Fede (amb el mòbil en mà per fer-me la foto de l’arribada), i a l’Ona amb la manopla blava. Vaig a agafar a l’Ona, però el Fede em diu que tiri (després m’ha explicat, que ningú entrava amb nens, quina pena!). No afluixo i entro amb un crono de 41’56”. Estic cansat, però molt content. Tot i els dubtes de la setmana, he aconseguit baixar de 42’. Espectacular!

Patint! Últim kilòmetre en 3'53"


Vaig recuperant-me, poc a poc, i ja puc parlar amb el Fede, l’Esther i l’Ona.

Recollim tots els queviures (entrepà, dònut, poma, plàtan) i begudes.

A l’arribada també veig al Nacho Cáceres. El Fede li demana si es pot fer una foto amb mi i l’Ona (jo sóc molt vergonyós), i ell accedeix immediatament (quin gust dóna el tracte tan afable que tenen aquests cracks).
 
Amb el Nacho Cáceres. Quin crack!


Una mica més de xerrada amb els meus fans, i després amb la colla de correcats que han anat arribant.

Recuperat del tot, arriba el torn de l’Ona. Està nerviosa. Està fent un escalfament i estiraments que li ha ensenyat el Fede, jaja!

Ens esperem, i finalment, arriba l’última cursa, la dels més petits. L’Ona la vol fer sola, i la deixo en la sortida, encara que hi ha tanta gent que em quedo darrere i hauré de córrer darrere seu fins a passar la zona de tanques.

Sortida, i l’Ona surt disparada (m’ha costat seguir-la!). Porta un bon ritme. A mitja cursa (havia de fer 600m) la veig cansada. Li vaig dient que camini, però ella segueix corrent. Tots (han vingut també la Susana, el David i l’Àlex) l’anem animant, i la seva cara s’omple de felicitat quan veu a l’Esther i al Fede fent-li fotos.
 
Té pinta de corredora. Que guapa!!


Recta final, apretem la força extrema (és un secret entre l’Ona i jo, jaja!) i entrem esprintant. Quina campiona!
 
Una altra medalla, ja té vuit!


Està cansada, però ho ha fet molt bé (amor de pare).

A poc a poc es va recuperant, i ja ha recollit la seva bossa per recollir el menjar i beguda, encara que a ella només li preocupa agafar el seu dònut.

Una mica abans, el Fede li posa la seva medalla. Se l’ha guanyat.

Ja hem passat una nova jornada esportiva en família.

Una dutxa, una estona de parc amb els petits, i a casa dels sogres a celebrar-ho.

Ara, la feina ja està feta. Les properes curses seran per gaudir, sense la pressió del crono, ni ritmes. A sensacions, i per divertir-nos.

El que està clar, que si s’entrena, sí que es pot.


PD. Una agraïment a l’organització, per fer aquestes curses sense grans fires, ..., però amb un tracte molt bo pels corredors, i on es busca que passem una bona estona.

Ens veiem l’any vinent!