dimecres, 29 de juny del 2016

Cursa del Foc

Encara que una cursa no t’agradi (pel recorregut), si tens la sortida a 100m del portal de casa no pots deixar-la de fer. A més, l’Ona també farà la cursa del fogones (600m), i per tant, m’acabo apuntant.

Tinc clar que no vull fer-la ràpid (ja he fet la feina, aquesta temporada), però no tinc clar amb qui anar.

Un dia veig un tweet del David (@daddybalboa) que anirà suau amb el seu germà (@plpardo80). Els hi dic que aniré amb ells, però finalment rebo un missatge del meu amic Fede. Em diu que l’apunti, que vindrà. Ara ja ho tinc clar, aniré amb el Fede.

Arriba el diumenge. Són les 6:45h del matí i toca aixecar-se, per esmorzar i preparar-se per la cursa.

A les 7:15h comença a ploure. No plou molt, però el suficient per mullar el terra i deixar un ambient fresquet.

A les 7:45h baixo cap al punt de trobada. Em trobo primer amb el Jordi, després trobem al Robert, i una mica més tard, al Fede.

Anem cap a la zona de sortida, i trobem a l’Efrain. No hi ha res com córrer en el teu poble, i pots anar saludant a molta gent.

Deixem les coses, i anem a escalfar. El Fede necessita posar el motor en marxa.

A les 8:30h, sortim.

El Jordi, va per davant. Acompanya al Carles Font, que vol intentar fer 42’30”.

El Fede, l’Efrain i jo sortim molt suau. No tinc clar quin ritme portarem, però avui no m’importa.

Al final de la primera recta trobem a l’Anabel i la meva neboda. Avanço i li xoquem la maneta, i després fa el mateix el Fede.

Continuem cap a la primera baixada. Anem bé, i passem el primer kilòmetre per sota de 5’.

Ara toca començar les pujades. Continuem. Per la zona del Poligon del Vilapou, veig al Xiscu i al Xavi Pommard. Em deixo una mica i els saludo. Ens saludem tots, i ells s’avancen.

Nosaltres anem fent, i la pujadeta cap al poble comença a notar-se.

Anem avançant a diversos corredors, i això ens anima.

A l’entrada del poble, tornem a veure a la Júlia i l’Anabel. Nou xoque de maneta, i a fer la part del recorregut pel poble.
Anem parlant amb el Fede i amb l’Efrain.

Per la zona de la Plaça de les Fonts, l’Efrain ja no aguanta més, i el deixem marxar.

Nosaltres anem millor de l’esperat, i passem la catifa del kilòmetre 5 en 25’30”.

Aquí em trobo al Wolves, un company de corredors.cat i olesà. Està recuperant-se d’un mal del genoll, però avui ha sortit al carrer a fer-nos fotos.

Continuem pel barri de Sant Bernat, i d’aquí cap al Polígon de la Flora.

Tot i que aquest tram és el pitjor tros del recorregut (no hi ha ni ombra), avui m’he entretingut a animar a alguns corredors. He pogut xocar la mà amb el Rafa Pérez (@axe75), animar al Jordi (que veig que va molt a poc a poc, i no aconseguiran el sub43), i altres corredors.

Agafo aigua freda nova, i busquem la sortida d’aquesta zona.

Li dic al Fede que cal guardar forces. Si surts amb males sensacions de la pujada de la Flora, els dos últims kilòmetres es fan molt llargs.

Sortim bastant bé, i el Fede em comenta que vol intentar baixar de 50’, però que apretarà al últim kilòmetre.

Tornem a veure al Wolves, que torna a fer-nos una gran foto.

I ja arribem al kilòmetre 9. Es trepitjar-lo i el Fede augmenta el ritme. No em consta gens, posar-me a ritmes de 4’30”.

Anem avançant a diversos corredors, com quasi bé tota la cursa.

A mitja recta final, em comenta que afluixi una mica. Ho faig, i poc després torna a apretar, però li demostro que avui no podrà amb mi, jaja!!

Al final de la recta ja veig als meus pares, l’Esther i l’Ona. M’avanço per agafar-la i entrar tots tres junts a l’arribada, amb un magnífic 49’37”.

Trobo al Jordi que finalment ha fet 44’23”, i l’Efrain ha fet 47’30”.





Recuperem forces i anem petant la xerradeta amb alguns corredors.

I arriba el temps dels més petits. Aquest any, estrenen nou recorregut (crec que més encertat que l’antic). Al final sortim tots junts, sense fer dues curses com s’havia previst en un principi.

L’Ona i jo ens posem darrere.

A les 9:45h, sortim. L’Ona surt molt bé i porta un bon ritme. El Fede va pel costat fent-li fotos i vídeos.


Com sempre li dic que si es cansa, camini, però avui la veig molt bé. Sembla que no però els 300 metres fins al gir em semblen llargs, però girem i l’Ona continua a bon ritme i avançant a altres nens i nenes.

A falta de 100 metres, comença a notar el cansament, però ho està fent genial.

Ja arribem a la meta, i fa un últim sprint. Entrada en meta amb un temps de 4’12”, però el millor és que cada cop correr millor, amb més ganes.

Saludem als iaios i la mama, i a buscar el tros de sindria i la resta de coses de la bossa d’obsequis.

Ha estat un bon matí, i amb aquest avançament d’horari (que crec que és un gran encert), ens dutxem i ens anem a esmorzar.



Ara a acabar de passar la setmana, i ens anem Los Martes cap a Pallejà. Última cursa de la temporada, i després el sopar i les vacances.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada